Elképzelhetőnek tartod, hogy három hónap múlva ezt az sms-t küldöd a barátnődnek?
„A (RE)START Akadémiának hála, hetente több, mint 10 órámat sikerült szabaddá tennem, és mivel a vendégszám is növekedett, most már nyugodtan megszervezheted az utazást! Ja, és én fizetem az egészet!”
Ha ma még ez elképzelhetetlen, mert úgy érzed, mintha egy feneketlen kútba dobálnád az ötleteidet és energiádat, akkor figyelj nagyon!
Amikor vállalkozó lettél, azzal a céllal indultál el, hogy sikeres, átlagon felüli jövedelmet biztosító céged legyen.
Vajon végig gondoltad-e lépésről lépésre, hogy mikorra és hogyan éred ezt el?
Megvannak-e ma is azok a „kockás papírok” amik tartalmazzák akkori szárnyaló gondolataidat?
Ha azt akarod, hogy vállalkozásod beváltsa a hozzá fűzött reményeket, haladj velem pontról pontra a siker érdekében!
Bemutatok néhány eszközt és javaslatot azok megvalósításához. Garantáltan lesznek benne olyanok, amikre első körben legyintesz: ugyan már, én túl kicsi vagyok ehhez, az én vállalkozásomban nincs rá szükség… Hidd el éppen ezek a részletek akadályoznak meg a sikerben!
I. Recepció – vendég fogadás
Sok kutatás foglalkozott már ennek a jelentőségével, és egybehangzó vélemény, hogy a vendégek több, mint 50%-t itt lehet elveszíteni!
Ha ugyanis
- nem veszed fel a telefont, mert éppen dolgozol
- nem beszélsz meg új időpontot, mert rohansz a másik vendéghez
- betegség miatt lemondott időpontja helyett nem írsz be másikat
- lejárt bérlete helyett nem ajánlod fel azonnal az újat
- nem értesíted, hogy nálad hagyta a laptopját……… és sorolhatnám.
Máris felére csökkentetted az elkövetkező hetek, hónapok vendégszámát.
Arról nem is beszélve, ha a vendég úgy érzi, nem kapta meg a megfelelő figyelmet, előbb-utóbb más szolgáltató után néz.
Már hallom is a kifogást: de hát így is annyi vendégem van, hogy ki se látok a munkából.
Igen, most még!
De mi lesz holnap? Mi lesz, ha változnak a piaci, a jövedelmi viszonyok, elköltöznek, nyári szabadságra utaznak……
Az ügyfélszolgálati, recepciós munka képzési tartalmával a későbbiekben részletesen foglalkozunk majd, és igen, ha Te vagy saját recepciósod, neked is tisztában kell lenned bizonyos „vevőfogó” praktikákkal)

A jó recepció elengedhetetlen a hatékony működéshez
Hátrány: egy negatív tapasztalat törlésére három pozitív sem elég!
Előny: az elégedett vendég könnyebben vásárol tőled, és mivel elmeséli tapasztalatát, új vendégeket is hoz!
Kifogás: egyszemélyes vállalkozás vagyok, mások is így csinálják! Lehet, de Te nem más vagy, Te EGYEDI vagy!
II. Érd el, hogy szájhagyomány útján épüljön a vendégköröd
Erre már utaltam az előző pontban. Függetlenül attól, hogy vállalkozásodat egy kis településen vagy egy nagyvárosban működteted, a szájról szájra adott információ fontosabb, mint valaha.
Gondolj csak magadra: vásárlás előtt megkérdezed a számodra hiteles személy véleményét? Végigböngészed, amit a webáruházról vagy az adott árucikkről írnak? Mit gondolsz, miért olyan népszerűek a fórumok?
Mert az emberek figyelnek mások véleményére, szeretnék elkerülni a rossz döntéseket. Fokozottan igaz ez, ha az egészségünkről vagy a kinézetünkről van szó.
Senki nem szeretne szalmasárga fejjel végig sántikálni az Andrássy úton azért, mert egy rossz fodrász mellé még egy dilettáns masszőrt is talált!
Legyenek a jó hírneved építésére változatos eszközeid, és azokat használd tudatosan, tervszerűen, megfelelő ritmusban.
(A következő anyagban megosztok veled néhány tippet, hogyan tudod ezt ellenőrizni úgy, hogy még a vendéged is jól érezze magát tőle)

A bizalmi információk így terjednek
Hátrány: a rossz hír sokkal tovább életben van és kering, mint ha valakiről jót mondanak
Előny: a jó híred bizalmat ébreszt, kevesebb időt és pénzt kell fordítanod egy új vendég megszerzésére
Kifogás: engem minden vendégem dicsér (szemtől szemben biztos, de tudod-e azt, hogy ezt el is mondja másoknak?)
III. Az oly sokat vitatott marketing – kell ez nekem?
A marketingre sokan és régóta úgy tekintenek, mint szükséges vagy éppen szükségtelen rosszra, pedig akarjuk vagy sem, kulcsfontosságú az értékesítés és a vendégszám növelése szempontjából.
A szolgáltatásmarketing egy különleges ága ennek a tudománynak, és a (RE)START Akadémiánál éppen ezért nem csak a levegőbe lövöldözünk, hanem ezt a sajátosságot igyekszünk a Te javadra fordítani. Igyekszünk neked olyan technikákat megtanítani, amik költségkímélőek, mégis nagy hatékonysággal működnek.
Olyan kérdésekre fogsz választ kapni, mint pl:
- hogyan ösztönzi vendégeidet a jól berendezett szalonod újabb és újabb vásárlásra
- mit érdemes növelni, a vendégek számát vagy az egy vendégre jutó költés értékét
- milyen egy jó szórólap, egyáltalán, kell-e még szórólap
- hányszor, mekkora akciót hirdessek meg és hol
Ezeken kívül milliónyi kérdést képes a jól felépített marketing kezelni, hát tarts velünk a továbbiakban, figyeld tudásanyagainkat és legyél a saját profi marketingesed!

A jó marketing egyik célja az ügyfélhűség kialakítása
Hátrány: Ha nincs marketinged, nincs jelenléted >>> nem vagy senki és nem vagy sehol
Előny: egy jól kidolgozott marketing stratégia időt, pénzt spórol, időközönként leveszed a polcról, és kiküldöd az éterbe
Kifogás: nem értek hozzá, és nincs pénzem erre. Ha ez így van, a legjobb helyen vagy. A (RE)START Akadémia tanácsadói ugyanis személyes mentoraid is egyben!
IV: Teremts magadnak online jelenléted, ha pedig van, erősítsd a kommunikációt
Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a világhálón!
Egy jól kinéző értékesítő weboldal létrehozása (hála az igen mutatós WordPress sablonoknak) nem több, mint 2-3 nap. Megkockáztatom, még különösebb informatika tapasztalatot sem igényel, bár nem árt, ha tisztában vagy néhány alapvető szabállyal, és esetleg segítségül hívsz egy grafikust és egy szövegírót. De ha van időd, akár Te magad is kitanulhatod, bár ilyenkor mindig mérlegre kell tenni: ha ugyanazon idő alatt vendéget fogadnál, és pénzt keresnél, nem járnál-e jobban Te és az üzleted is?
Légy erős: vendégeid 75-80%-a ma már az interneten keres szolgáltatót.
Milyen szempontok szerint?
- mi van hozzám legközelebb
- jó-e nekem a nyitva tartás
- milyen árakon érhető el a keresett szolgáltatás
- mik a referenciák (ugye emlékszel: II.pont)
- be tudok-e online jelentkezni
Ha a legfontosabb szempontokkal már a honlap tervezés időszakában tisztában vagy, gyorsan és eredményesen tudod kiaknázni az internet nyújtotta előnyöket.
De ehhez tudnod kell, mik a legfontosabb elemek, ami nélkül NINCS honlap! Következő anyagainkban erről is részletesen olvashatsz majd.

Az online jelenlét megnöveli vendégforgalmadat
Hátrány: Ha nincs jó értékesítői szöveged, ha kevés az általad generált üzenet, vevőid egy idő után „elkopnak”
Előny: Gyors kommunikáció, állandó jelenlét, ami nem igényel személyes jelenlétet, tudsz a munkádra koncentrálni
Kifogás: egy kicsi vállalkozás vagyok, így is megtalálnak, úgyis csak a környékről jönnek.
Mindig ilyen kicsi szeretnél maradni? Nincsenek vágyaid a fejlődésre, a jobb életre?
Ha a válaszod igen, akkor valószínűleg most találkozunk utoljára.
Ha a válaszod NEM, akkor rágjuk át együtt a következő tudásanyagot, ahol újabb négy fontos lépést mutatok neked, aminek az alkalmazása elkerülhetetlen, ha fejlődni szeretnél!