Érdekes és rendkívül árnyalt a szépségipari és humán egészségügyi szolgáltatások helyzete ebben a koronavírussal, bizonytalansággal, bezártsággal terhelt időben.

A szépségszalonok viszonylag kiváltságos helyzetben voltak, jó részük működött a kijárási korlátozás ideje alatt is – csökkentett nyitva tartással, vagy csak a hét bizonyos napjain. Egyértelmű rendelkezések hiányában sokaknak saját belátásra volt bízva: kinyit-e vagy sem. (nem igaz ez a masszázs szalonokra, ott egyértelmű volt a tiltás!)

Ennek köszönhetően a szépségszalonok közül jóval kevesebben kényszerülnek bezárásra, de a vállalkozók nagy része így is a vendégszám csökkenésével számol. Ugyanakkor a megmaradó vendégkörnek továbbra is fontos lesz, hogy ápolt, rendezett külsővel jól érezze magát minden nap, sőt!

Az is lehet, hogy egyfajta vigasztaló ajándékként tekintenek majd az effajta szolgáltatásokra.

Vigasztaló ajándék egy jó kis masszázs!

Ebből adódik, hogy várhatóan megnő a kereslet a „hétköznapi szükségletet kielégítő” kezelések mellett az extra élményt nyújtó szolgáltatásokra!

Sokan felismerték ezt, és a kényszerpihenő ideje alatt továbbképezték magukat. Kutatták, keresték a szakma újdonságait. Kitekintettek a határterületekre, és pl. kozmetikusként belekóstoltak a meridián arcmasszázs tudományába.
(Az immunrendszer erősítésére minden eddiginél nagyobb szükség van ezekben az időkben)

Ez azonban új dilemmákat vet fel:

  • hogyan tudom a bizonyos árszínvonalhoz szokott régi vendégeimnek a különleges, és épp ezért drágább kezeléseket értékesíteni?
  • merjek-e épp most specializálódni/egyedivé válni, amikor minden vendégre (minden bevételre) szükségem van?

Valóban MINDEN vendégre szükséged van?
NEM, csak a jó, igényes, fizetőképes vendégre van szükséged!

A jó öreg Pareto (olasz közgazdász a XX. század elejéről) megalkotta azt a törvényszerűséget, miszerint „különböző jelenségek következményeinek 80%-a az okok 20%-ra vezethetőek vissza.”

Lefordítva: bevételeid 80 %-a vendégeid 20%-tól származik.

Tehát, ha annak a 20%-nak körültekintően értékesítesz, máris megvan a bevételed 80 %-a!

Pareto-elv 80:20-as szabály

Mit jelent a körültekintő értékesítés?

  1. fókuszban a vendég, és az ő (megváltozott) igényei >> kutasd ki, milyen nyomokat hagyott rajta az eltelt időszak
  2. legyen színes szolgáltatási palettád >> kommunikáld első helyen az új szolgáltatásokat, mindenképpen szerkeszd át az árjegyzékedet, nyomtass új plakátokat, szórólapokat
  3. érezze azt, hogy kivételes szerencséje van, amiért igénybe veheti az új szolgáltatást >> legyen születésnapi vagy névnapi meglepetés, de még jobb, ha szalonod születésnapjához vagy valamilyen jeles naphoz kötődik (a mosoly világnapja)

Azon túl, hogy vendégeid elégedettebbek lesznek, kivételezettnek érzik magukat, még egy nagy előnye van ennek a struktúra váltásnak: megszűnik az agyonhajszoltságod, nem aprózódik el az energiát, nem futsz folyton versenyt az idővel.

Ugye, megéri bátornak lenni!