A vállalkozásod GPS-e nem más, mint az Üzleti terv.
Az Üzleti tervnek egyszerűnek, átláthatónak, jól követhetőnek kell lennie, hiszen azért készítjük, hogy a jövőben biztos támpontot adjon vállalkozásunk mindennapi életének sikerre vitelében.
Az Üzleti terv nem jóslat, nem találgatás, hanem a jövő lehetséges és nagy valószínűséggel bekövetkező változásainak dekódolása saját vállalkozásunkra, valamint az ezekre adandó válaszok számba vétele.
Az általunk megtervezett lépésekhez fontos az anyagi és humán erőforrásokat megteremteni, ezekhez már az Üzleti tervben rendeljünk határidőket.
Legyen világosan megfogalmazott
- hol tartunk ma, mik a szolgáltatásaink, hol foglalunk helyet a piacon
- kik a partnereink, a konkurenseink, vevőink
- a cél, ami felé vezetjük vállalkozásunkat és ezt bontsuk kisebb, részcélokra, amik mérföldkövek a végső cél eléréséhez vezető úton. Itt sem feledkezhetünk meg a határidőzésről
- az eredmény, amit el akarunk érni (konkrét számokkal, eseményekkel)
- eszköz lista, melyek azok az eszközök, amik az eredmény eléréséhez nélkülözhetetlenek
- marketing stratégiánk, cserélhető dobozokkal, tesztelési metódusokkal, amelyek azonnali változtatást tesznek lehetővé
- milyen trendek befolyásolják a működésünket, milyen gazdasági szabályzókra kell tekintettel lenni
- a szervezeti felépítés, legyenek tiszta hatáskörök, döntési mechanizmusok, visszacsatolási útvonalak, felelősök
Vizsgáljuk meg a termékünk, szolgáltatásunk élettartamát, milyen stádiumban van éppen most, mikorra válik kifutó termékké /szolgáltatássá, és mi fog a helyébe lépni. (Ansoff-féle termék-piac növekedési fázis vagy a BCG mátrix segítségével) >> Ezekhez a módszerekhez, és a tervkészítés teljes folyamatához a megoldó kulcsot az Üzleti tervezés lépésről lépésre c. tanfolyamunkon kapod meg.
Az üzleti terv végén legyen egyértelműen megfogalmazott az az eredményt, amit el fogunk érni a terv lépéseinek végrehajtása után.
Vizsgáljuk meg a jövedelmezőséget, nyereségességet, fenntarthatóságot, hasznosságot is.
A vizsgálatok szempontjai között mindenképpen legyenek ott a következő kérdések:
- Javul-e a versenyképességünk?
- Növekszik-e a hatékonyság?
- Bővül-e a termékkínálat?
- Nyílnak-e meg új szolgáltatások a vendégek előtt?
![](https://masszazsoktatas-online.hu/wp-content/uploads/smartmockups_j7bmbh97.jpeg)
Üzleti tervezés folyamata
Huh… most vegyél egy nagy levegőt, fújd ki magad és gondold végig, amit itt olvastál. Ez csak a jéghegy csúcsa.
A tervezés bonyolultnak, időigényesnek és belátom, riasztónak tűnik. De egy jó vezetővel Te is képes vagy végigvinni a lépéseket, és mi hiszünk benned! Ezért foglaltuk össze egy tanfolyam keretein belül az összes teendőt, és adunk át neked olyan módszereket, amivel a bonyolult egyszerűvé, az időigényes gyorssá és a riasztó megvalósíthatóvá válik.
Az Üzleti tervezés lépésről lépésre c. tanfolyamot itt éred el
Masszázstanfolyamokért kattints ide